وزیر کشور با اشاره به آغاز فرایند انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید موانع مشارکت مردم برطرف شود و در این زمینه چهار مؤلفه مورد تأکید مقام معظم رهبری در مورد انتخابات یعنی سلامت امنیت رقابت و مشارکت را دنبال می‌کنیم و انشاالله از همه سلایق در این انتخابات حضور خواهند داشت.

کسی که شرایط لازم را دارا باشد ثبت نام می‌کنیم/ انشاالله از همه سلایق در این انتخابات حضور خواهند داشت

احمد وحیدی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به اینکه از صبح فردا پنجشنبه مرحله ثبت نام از داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم به مدت پنج روز آغاز می‌شود، گفت: متقاضیان از سعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر می‌توانند بدیم منظور به وزارت کشور مراجعه کنند.

وزیر کشور تأکید کرد: ثبت نام از کسانی صورت خواهد گرفت که شایط قانونی لازم و مدارک مثبته آنرا دارا باشند.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار قدس آنلاین که آیا بانوان هم می‌توانند در این انتخبات ثبت نا کنند؟ تصریح کرد: ما هرکس که بیاید و بخواهد برابر شرایط قانونی ثبت‌نام کند از او ثبت‌نام به عمل می‌آوریم.

وحیدی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار قدس آنلاین در این خصوص که آیا وزارت کشور سقف سنی ۷۵ سال را در ثبت نام داوطلبان رعایت خواهد کرد یا مثل دولت قبل آنرا به دلیل اینکه مصوبه داخلی شورای نگهبان بود در مرحله ثبت نام  ملاک قرار نخواهد داد، گفت: شورای نگهبان بر اساس صلاحیت هایش این سقف را اعلام کرده و ما این دوره آنرا اعمال خواهیم کرد.

وزیر کشور در خصوص تدابیر اتخاذ شده برای تحقق مشارکت بالا در این دوره نیز به خبرنگار ما گفت: ما باید موانع مشارکت را برطرف کنیم و اصل مشارکت  با حضور مردم محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما در این زمینه  چهار مؤلفه‌ای را که مقام عظم رهبری در بحث انتخابات مجلس تأکید فرمودند یعنی سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت را در مورد انتخابات ریاست جمهوری هم حاکم می‌دانیم و این مسیر را دنبال خواهیم کرد.

وحیدی درباره برگزاری انتخابات الکترونیک، گفت: احراز هویت‌ها همچنان الکترونیک خواهد بود. در زمینه این‌که در برخی حوزه‌ها صندوق اخذ رأی الکترونیک داشته باشیم یا نه باید با شورای نگهبان به نتیجه برسیم و اگر به نتیجه نهایی برسیم در برخی حوزه‌ها اخذ رأی به صورت الکترونیک خواهد بود.

وی تأکید کرد: بعد از ثبت‌نام، احراز هویت‌ها به‌عهده شورای نگهبان خواهد بود و بعد از آن داوطلبان به مدت ۲ هفته برای تبلیغات فرصت دارند؛ گام به گام تا ۸ تیر که مرحله اول انتخابات است، جلو خواهیم رفت، اگر کسی حائز اکثریت شد که رئیس‌جمهور انتخاب خواهد شد و اگر کسی حائز اکثریت نشد، مرحله دوم انتخابات، یک هفته بعد در ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.